Nadleśnictwo Oława stawia na drogi, kolejne remonty na ukończeniu

Dobiega koniec remontu dróg leśnych w Nadleśnictwie Oława. To 10 dróg o łącznej długości 7 km. Roboty utrzymaniowe dróg prowadzone o tej porze roku są skomplikowane ze względu na ciężkie warunki atmosferyczne, a deszcz i śnieg uniemożliwia dojazd samochodów samowyładowczych z kamieniem.

Na wszystkich drogach odbudowaliśmy system spadków poprzecznych dróg, a także wykonaliśmy niecki i rowy chłonne celem odprowadzenia wód opadowych” – podkreśla Marcin Król.

Z inwestycji cieszy się podleśniczy leśnictwa Oleśnica Mała który podkreśla, że do tej pory drogi te nie spełniały swoich funkcji, a zmienne i trudne warunki pogodowe utrudniały wywózkę drzewa.

W Stobrawskim Parku Krajobrazowym powstaje nowa droga

Pomiędzy Pokojem a Murowem powstała nowa droga. Budowę sfinansowały Lasy Państwowe.

Nowa droga do której użyto blisko 8500 ton kruszywa ma blisko 2,5 km i jest dostosowana do wymogów dojazdu pożarowego. Powstała jezdnia tłuczniowa o szerokości 3,50 m posiada grubość 29 cm, a taka konstrukcja pozwala osiągnąć nośność 10 ton i wytrzymałość nacisku 5 ton na oś.

„Inwestycja jest ważnym elementem nie tylko dla służb leśnych, ale także dla jednostek interwencyjnych Państwowej Straży Pożarnej, która umożliwia przejazdy bez potrzeby nawracania” – mówi Andrzej Król, kierownik budowy.

Najnowsze Renault dołączają do floty Euro-Standard

Pojazdy ze specjalistycznej gamy C – 480KM zostały wykonane tak by pracować w każdym terenie, dzięki dużemu prześwitowi, trybowi off road ze zautomatyzowaną skrzynią biegów oraz hydrostatycznemu systemowi napędu na oś przednią (Optitrack). Flota naszej firmy właśnie powiększyła się o 2 nowe ciągniki – jedne z najnowocześniejszych jakie są dostępne w branży budowlanej.

Inteligentna bestia już na budowie

Miło nam jest poinformować, że właśnie do naszego parku maszyn dołączyła prawdziwa bestia – Spycharka Komatsu D61PXi. To rzadki widok widzieć taką maszynę na budowie. Te blisko 20 ton napędza wysokoprężny 169 konny silnik. Wyposażona jest międzyinnymi w wiele inteligentnych systemów monitorowania dzięki którym spychanie od początku do końca odbywa się w sposób automatyczny zapewniając wysoce precyzyjne niwelowanie końcowe.

Euro-Standard dla szpitala

„Bezpieczeństwo” to główna myśl związana z tym projektem. Firma Euro-Standard podjęła się przebudowy drogi pożarowej przy Szpitalu Wojewódzkim w Opolu. Prace zgodnie z harmonogramem miały potrwać do 31 października lecz realizacja tego projektu dobiegła znacznie szybciej. A wszystko celem zapewnienia jak największego bezpieczeństwa zarówno pacjentom jak i personelowi szpitala.